Mag mijn baas mijn dag opdelen en me daardoor uren niet uitbetalen?

soms gebeurt het dat ik voor mijn werk van 10 tot 12 ergens moet zijn en dan van 15.00 tot 16.30 weer ergens anders.

mijn reistijd wordt doorbetaald, voor het gemak gaan we even uit van beide locaties op 30 minuten afstand.

ik vertrek om 09.30 van de zaak en ik ben om 12.30 weer terug

dan hoef ik pas om 14.30 weer te vertrekken en ben ik om 17.00 terug

die 2 uur, tussen 12.30 en 14.30 betaalt mijn baas niet door, ik woon op een half uur van de zaak dus heen en weer naar huis is het niet waard (en ik krijg mijn eigen reiskosten maar 1 maal per dag uitbetaald)
de vraag is, mag dat?

een week geleden
3.8K
ronron1212
een week geleden
Wat voor contract heb je?
tinus1969
een week geleden
Wat voor werk, wat voor sector? Welke CAO? En idd, wat voor contract?
Als je op kantoor zit, wat doe je dan?
esth0r
een week geleden
we hebben geen cao, ik werk op basis van een flexcontract en wij geven presentaties op locatie met reptielen.
esth0r
een week geleden
het resultaat is dus dat ik soms 9 uur van huis ben voor mijn werk waarvan ik maar 4,5 uur betaald krijg.
Thecis
een week geleden
Hele simpele vraag, wat staat er hierover in je contract?

Antwoorden (1)

Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk.

Jouw baas roept jou op voor een opdracht.
Per opdracht moet aan jou minimaal 3 uur betaald worden. Ook als je minder werkt.
Jouw baas mag jou ook twee keer per dag oproepen voor een opdracht.
Dit betekent dat je dan minimaal 2 keer 3 uur betaald krijgt. Ook als je minder werkt.

Jouw baas hoeft de tijd tussen twee opdrachten niet te betalen.
Jouw voorbeeld betekent dan dat je inderdaad 9 uur van huis bent.
Alleen zou je dus 6 uur betaald moeten krijgen!
Dit is bij de wet geregeld.

De uren dat je op de zaak bent, daar kies jezelf voor.
Je bent niet verplicht daar te wachten om naar de volgende locatie te gaan.
Wellicht kun je je tijd nuttig besteden:
Administratie bijwerken, boodschappen doen….
een week geleden
esth0r
een week geleden
en moet ze mij dan ook voor meerdere opdrachten die semi aansluiten minimaal 3 uur per opdracht betalen?
KleinDuimpje
een week geleden
Deze wet is ingevoerd om flexwerkers te beschermen (met o-uren contract etc), omdat je kwetsbaar bent.
Denk bijvoorbeeld ook aan een chauffeur die om 9.00 uur een rit heeft en dan weer om bijvoorbeeld 14.00 uur.
Dit is niet bedacht om de werkgever te benadelen of om als flexwerker het onderste uit de kan te halen.
In elke wet vind je gaten. Er staat nergens beschreven dus er zoveel uur tussen moet zitten om recht te mogen maken op.
Zie het ook als tip als je een dag maar 1 presentatie hebt.
KleinDuimpje
een week geleden
De bron is wel een oudje, maar nog actueel. https://labre.nl/2013/12/16/pas-op-met-het-oproepen-van-flexwerkers-met-een-kleine-niet-vastgelegde-arbeidsomvang/ Begin je weer in een lopend 3 uur project, zou je een grens kunnen stellen.